Prisliste

Gældende pr. 1. januar 2025.

Alle priser er angivet inklusive moms.

TIMESATSER
Juridisk rådgivning og specialistopgaver 2.000
Administration og rådgivningsopgaver 1.600
Administrator udenfor kontortid 2.000
Bogføring og ekspeditionsopgaver 1.000
SALG & ANDELSOVERDRAGELSE
Mæglerbesvarelse/-ekspedition, ejerboliger – halv pris for opdatering 5.000
Mæglerbesvarelse/-ekspedition, andelsboliger – halv pris for opdatering 7.500
Notering af ejerskifte 2.500
Notering af transport 1.600
Overdragelsesaftale (fordeles mellem køber og sælger) 16.000
Deloverdragelsesaftale (uden afregning) 8.000
Annulleret handel/overdragelse 5.000
Åbning af klagesag for mangelindsigelser – efter medgået tid, dog mindst 5.000
Overdragelsesaftale klar indenfor 2 arbejdsdage 4.000
Ændringer i købsaftale (dato, navne, pris mv.) 2.000
Indfrielse af panthaver (pr. panthaver) 2.000
Adkomsterklæring (afgivelse af erklæring) 2.500
Aflysning af ejerpantebrev 1.500
Nyt andelsbevis (ved bortkomst) 1.000
Nøgletalsskema 1 (betales af foreningen. Udarbejdes ved første salg efter generalforsamling) 2.500
EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING OG MØDER
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling samt udsendelse af referat 2.600
Deltagelse i ekstraordinær fysisk generalforsamling (op til 2 timer) inkl. indkaldelse og referat 7.400
Deltagelse i ekstraordinær digital generalforsamling (op til 2 timer) inkl. indkaldelse og referat 6.400
Møder udenfor kontrakt og udenfor kontortid – efter medgået tid, dog mindst 3.000
VEDTÆGTER/TINGLYSNING
Ajourføring af vedtægter – efter medgået tid
Tinglysning af vedtægter – efter medgået tid, dog mindst (ekskl. offentlige afgifter) 3.000
Tinglysning/aflysning af pant – efter medgået tid, dog mindst (ekskl. offentlige afgifter) 2.750
LEJEKONTRAKTER
Udarbejdelse af erhvervslejekontrakter – 10 % af årslejen, dog mindst 10.000
Allonge til erhvervslejekontrakter – efter medgået tid, dog mindst 5.000
Udarbejdelse af lejekontrakter, A10 3.500
Udarbejdelse af fremlejekontrakter, A10 2.000
Udarbejdelse af lejeaftaler (garager, p‐pladser mv.) 1.200
Håndtering af smålejemål (kælder- og loftsrum mv.) 250
INKASSO MV.
Indgåelse af afdragsordning 500
Administration af afdragsordning pr. termin 40
Styring af inkassosag – efter medgået tid Skyldner betaler omkostninger. Kan skyldner ikke betale, påhviler udgiften kunden.
RENOVERINGS- OG BYGGEPROJEKTADMINISTRATION
Samlet entreprisesum* under 2,5 mio. kr. eller fredede ejendomme – min. 80.000 kr. Fast pris / 5 %
Samlet entreprisesum* 2,5-12,5 mio. kr. Fast pris / 3 %
Samlet entreprisesum* over 12,5 mio. kr. – efter forhandling
*) Udgøres af samtlige håndværkerudgifter inkl. uforudsigelige og tilvalgte arbejder, men ikke rådgiverhonorar mv.
FORENINGS- OG FÆLLESLÅN
Låneomlægning/‐konvertering ‐ 4 ‰, dog mindst 10.000
Oprettelse/fornyelse af aftaleindskud – også udenom administrator 1.600
Administration af fælleslån pr. md. pr. deltager 40
Delindfrielse (ekskl. gebyr til pengeinstitut) 2.000
Låneomlægning udenom administrator (ekskl. gebyr til pengeinstitut) 5.000
ADMINISTRATIVE GEBYRER
Tømning af E-boks pr. kvartal 250
Netbankgebyr, årligt (pr. bank udover den første) 1.000
Bestilling og fremfindelse af materiale til valuarvurdering / energimærke samt objektiv gennemgang 2.600
Objektiv gennemgang af valuarvurdering 2.000
Revisor- eller bankskifte valgt af kunden 5.500
Genfremsendelse af indbetalingskort 50
Indbetaling ved andre måder end BS eller FIK – pr stk. 50
Genfremsendelse af dokumenter (pr. dokument) 250
Bestilling af nøgler, vaskebrikker, navneskilte og adgangskort 300
Tilmelding til forsyningsselskab 750
Rykkergebyrer (iht. lejelovens takster) 329
Opslag i Folkeregistret (navne- og adressesøgninger) 250
Oplysningskema til GI 3.125
PORTO, KOPI MV.
Udsendelse af C5-post 40
Udsendelse af C4-post 80
Kopi A4 sort/hvid pr. side 3
Kopi A4 farve pr. side 6
Kopi A3 sort/hvid pr. side 6
Kopi A3 farve pr. side 12
Alle positive udlæg, fx porto, gebyrer, digitale underskrifter, km-godtgørelse efter statens takst, parkering mv. afregnes efter forbrug
OMKOSTNINGER TIL PROBO
ProBo Light platform; kun til bestyrelse, pr. år 2.600
ProBo platform; 1-20 enheder, pr. år 5.000
ProBo platform; 21-50 enheder, pr. år 5.700
ProBo platform; 51-100 enheder, pr. år 6.500
ProBo platform; 101-200 enheder, pr. år 8.100
ProBo platform; over 200 enheder, pr. år 9.200